Wednesday, September 22, 2010

syaitan naik jetski.

semalam.aku tersentak.aku tiba-tiba terbangun dari tidur.panik.dengar suara budak-budak di tingkat bawah menjerit2.runsing aku.kemudian aku beranikan diri intai ikut tingkap.ada beberapa dewasa tak dikenali.bunuh budak2 kat bawah.tambah panik aku.aku kejut adik aku.sentap tangan dia,then lari masuk bilik.ada orang perasan.sebab aku dengar diorang ramai2 masuk rumah naik tingkat atas.shoot!.aku bukak tingkap.lari ikut bumbung.dan tak nampak mana adik aku.pap!rupanya aku mimpi.terkejut dari tidur.sedar2 aku dah lambat nak kena pegi lawatan kat bangunan atas bukit.cepat2 aku siap.sampai sekolah kena marah pulak.pasal aku kawan2 kena tunggu.kena denda 2 3 pam.kami masuk bas.sampai kaki bukit,cikgu suruh panjat sampai puncak.

cuaca mendung time tu.gelap.suram.dari jauh aku nampak kilat sabung menyabung.cikgu suruh cepat2 panjat takut basah kalau hujan nanti.kami semua percepatkan langkah.sampai puncak.aku orang pertama sampai.nak tunjuk gagah kan.zass!satu cahaya dari langit tepat ke arah bangunan kami nak masuk.bommmm!disusuli bunyi guruh.kaget sekejap aku time tu.nasib baik tak kena kau,kata cikgu.pastu semua dah sampai atas,kami jalan la kearah bangunan tu.zass!kilat depan pintu bangunan tu pulak.semua dah panik dah.siap ada yang bertakbir.zass lagi.betul2 23 kaki depan aku.aku dah cuak gila time tu tros baring dan amik buku letak atas kepala.

zasss lagi.memang aku nak nangis dah time tu.semua org bertakbir.nangis2 pun ada.pastu dah berenti kilat,aku tengok dari langit,beribu2 makhluk kaler merah berttanduk naik macam jetski tapi boleh terbang.setan ke?.datang serang kami.pastu tahan kami dalam bangunan tu.kami dah tak tak apa nak jadi dah.masa setan2 kumpul kami,kami buat saf.nak solat.tiba2 pak imam bersuara senario.buat lawak time tu.gelak semua orang,pap!.dengar bunyi kereta."susah nya nak bangun,janji nak g beli barang makan dengan ma tadi,hisshh..".mak aku masuk rumah dengan barang2 dapurnya.depan aku tv terbukak cerita senario.cis.tak cantik mimpi dalam mimpi.

penat aku berdebar!

5 comments:

~cAhAyA kEmUL!aAn~ said...

2 la tdo ag dpan tv..
smpai ble msuk dlm mimpi.. =p

*cimOt* said...

nape x sambung balik mimpi tu..xdk ending..=)

lea said...

xpenah plak terjadi mimpi dalam mimpi..
mcm tajuk lagu je

Ashikin said...

apsal makin hari makin pelik mimpinya ni?

adzuan aziz said...

fadh-itulah pasal.haha

cimot-igt drama ke ape?xD

norlia-aku pun 1st time.

syg-hahah.ntah le kenape.