Wednesday, May 11, 2011

Malaysia Tanahairku.



cuti-cuti malaysia | kuala lumpur | ribut salji

dengar cerita minyak 97 naik harga lagi.gula naik harga lagi.roti canai pun tak lagi kecik atau pun tawar.kuih bakar feveret aku konpom jadi 50sen sebijik.dulu seringgit dapat 4 pun dah rasa mahal.bukan nak merungut.aku sokong mana betul.mana yang bagi untung kepada aku.sebab negara aku.mana yang boleh bayar gaji aku.yang boleh jamin zuriat aku akan datang hidup senang.tak usah dok sandiwara banyak-banyak dah.tolong la perintah dengan betul.jangan dok gila kuasa.duit sangat.kau ingat senang menjawab depan tuhan kelak?.tanggungjawab sebagai pemimpin.besar.aku tak sanggup.tapi baik kau buat kerja elok-elok.

sang peribumi dok berbalah sesama sendiri.sang pendatang ambil kesempatan membatu api.kita mungkin lain pendapat.tapi kita punya agama yang sama.cuba fikir.jangan dok putar belit pasai agama sangat.dosa kau buat macam tu.berapa lama sangat lagi masa kau tinggal kat dunia ni.kau rasa kau boleh mintak maaf kat semua orang kau tipu.ok la.go on.









No comments: